Rabu, Julai 26, 2006

Kullu nafsin za'iqatul maut..

Hani Mohsen Meninggal Dunia



KUALA LUMPUR: Hani Mohsin, pelakon dan hos program TV Roda Impian, meninggal dunia akibat diserang sakit jantung di Lapangan Terbang Antarabangsa KL di Sepang hari ini.

Hani, 41, jatuh di Terminal Penerbangan Tambang Murah pada 10 pagi ketika sedang menunggu untuk menaiki pesawat ke Alor Star dalam perjalanannya ke Langkawi, demikian menurut Yasin Hamid, penerbit eksekutif Imagine Pictures, syarikat penerbitan yang diusahakan oleh Allahyarham.

Selepas terjatuh, beliau dibawa ke klinik di terminal itu tetapi disahkan meninggal dunia.

__________________________________________________

Hmm...at first aku pun tatau dia meninggal dunia. Maklum la sini takde TV depan mata nak tengok news update. Tapi tetibe ade sorang msg aku tanya soalan cam..."bole ke kalau kita istighfar tanpa hayati maksudnya? nak abiskan 100 jek". Pehtu dia tanya lagi "boleh ke kita nak tutup mata dalam solat?". Soalan2 yang tak penah orang ni tanya aku semenjak 2 menjak nih..tetibe soalannya berubah jadi berbentuk agama. Aku heran. Lepastu baru dia cakap "Hani Mohsen meninggal dunia..rasa takut pulak..macam mati tu dah dekat". Hm...okla..ade kesan jugak artis ni meninggal dunia pada masyarakat walaupun tak semua.

Itulah kekuasaan Allah. Dan semenangnya mati tidak mengenal usia dan masa. Bila2 je boleh menjelma mati. Maka kita yang masih menikmati oksigen Allah nih..sepatutnya bersyukur masih diberi peluang untuk perbetulkan diri kita. Allah bagi kita choice...nak buat amalan baik ke jahat..kemudian kita akan dinilai lepas mati. Lepas mati kang..no turning back. So jangan menyesal di hari akhirat bila kita tercampak dalam golongan yang Alllah murkai..nauzubillah.

Sama2 la kita muhasabah diri kita masing2.

2 komentar:

Tanpa Nama 3:11 PG  

Best regards from NY!
Fairfield hotel new york picture Manila continental airlines careers

Tanpa Nama 6:15 PTG  

Cool blog, interesting information... Keep it UP »

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP