Catatan Membuat Kad Debit CIMB
Bismillah.
Ok nak cerita...pengembaraan seorang pelanggan CIMB nak renew kad debitnya.
Dah tahu cerita nak buat kad debit ni bulan September 2016 lagi. Tapi waktu ke branch CIMB di Melawati tu, Puan yang jaga kaunter kata "kad ni kena tukar sebelum akhir tahu, tapi stock habis". Oklah. Cuma masalah kita adalah tak pergi ke cawangan CIMB lain.
Dah menjelang akhir tahun ni, dapat pula notis kata debit card tak boleh digunakan dah mulai tahun 2017. Yang viral kena bayar denda tu tak kisah sangat, sebab dah terbaca kenyataan daripada BNM bahawa nak tukar kad adalah percuma dan tak perlu bayar.
So ada lah 3 kali attempt nak pergi CIMB Sri Gombak, Ya Tuhan, dia punya beratur sampai berlingkar ke luar untuk renew card.
17/12/2016 - Pergi HQ CIMB di KL Sentral. Lepas ambil nombor ke-16, duduk dalam 3 minit, tiba-tiba kakak-kakak kaunter kata "system down lah..". Duduk tenang buat tak tahu je, dengan doa & harapan system dapat dipulihkan selepas beberapa ketika. Then diaorg sebut lagi "system down, nationwide". Hem..kami yang berapa kerat orang menunggu ni rasa macam..."apakah!?"
Bila tanya pada staf yang bekerja bilakah system akan pulih semula, mereka tak dapat berikan jawapan. Jadi terpaksa balik rumah dengan keadaan datang tak buat apa-apa. Balik dengan train sebab datang tumpang orang (abang Grabcar).
24/12/2016 - Oklah, nekad pergi KLCC yang buka 7 hari seminggu. Datang pun dah petang. Bila masuk bank, abang yang baik tu kata petang-petang ni ramai orang. Datang awal pagi. Ahad (cuti Krismas) & Isnin (cuti ganti Krismas) pun kami buka. Alhamdulillah.
26/12/2016 - Sampai sahaja bank jam 10.10 pagi, isi borang, terus pergi kaunter. Scan jap jari, sign kertas, sign kad baru. SIAP! 10.20 pagi dah settle segalanya.
Ok nak cerita...pengembaraan seorang pelanggan CIMB nak renew kad debitnya.
Dah tahu cerita nak buat kad debit ni bulan September 2016 lagi. Tapi waktu ke branch CIMB di Melawati tu, Puan yang jaga kaunter kata "kad ni kena tukar sebelum akhir tahu, tapi stock habis". Oklah. Cuma masalah kita adalah tak pergi ke cawangan CIMB lain.
Dah menjelang akhir tahun ni, dapat pula notis kata debit card tak boleh digunakan dah mulai tahun 2017. Yang viral kena bayar denda tu tak kisah sangat, sebab dah terbaca kenyataan daripada BNM bahawa nak tukar kad adalah percuma dan tak perlu bayar.
So ada lah 3 kali attempt nak pergi CIMB Sri Gombak, Ya Tuhan, dia punya beratur sampai berlingkar ke luar untuk renew card.
17/12/2016 - Pergi HQ CIMB di KL Sentral. Lepas ambil nombor ke-16, duduk dalam 3 minit, tiba-tiba kakak-kakak kaunter kata "system down lah..". Duduk tenang buat tak tahu je, dengan doa & harapan system dapat dipulihkan selepas beberapa ketika. Then diaorg sebut lagi "system down, nationwide". Hem..kami yang berapa kerat orang menunggu ni rasa macam..."apakah!?"
Bila tanya pada staf yang bekerja bilakah system akan pulih semula, mereka tak dapat berikan jawapan. Jadi terpaksa balik rumah dengan keadaan datang tak buat apa-apa. Balik dengan train sebab datang tumpang orang (abang Grabcar).
24/12/2016 - Oklah, nekad pergi KLCC yang buka 7 hari seminggu. Datang pun dah petang. Bila masuk bank, abang yang baik tu kata petang-petang ni ramai orang. Datang awal pagi. Ahad (cuti Krismas) & Isnin (cuti ganti Krismas) pun kami buka. Alhamdulillah.
26/12/2016 - Sampai sahaja bank jam 10.10 pagi, isi borang, terus pergi kaunter. Scan jap jari, sign kertas, sign kad baru. SIAP! 10.20 pagi dah settle segalanya.
Inilah bank di KLCC yang buka 7 hari seminggu, suasana jam 12.01pm pada 26/12/2016. Tak ada orang |
0 komentar:
Catat Ulasan