Ahad, Oktober 11, 2009

Obses dengan nasheed arab..

Bismillah.

Em. Tajuk cam agak tak berapa bagus. Tapi saya rasa saya seronok kongsikan perkara ini dengan semua. Saya sememangnya obses dengan nasheed-nasheed arab, terutamanya yang sangat rancak, ada bunyi musical yang gaya cam nasheed arab, dan plg penting..suara orang arab yang garau tu membuatkan lagu2 perjuangan jadi hebat!

Ini telah membuatkan saya rindu pada mahrajan (sprt konsert) di jordan dulu, mendengar nasheed2 palestin.

In fact semasa saya buat umrah dahulu, saya telah minta Abati utk singgah di kedai jual kaset utk beli kaset2 nasheed..

Ade 3 nasyid pasal hamas & ghazzah saya jumpa bulan lepas di Youtube..dan pada hari ini saya berjaya mencari ketiga-tiga lirik nasheed ini. Memang menyeronokkan bila mendengar nasheed sambil boleh membaca lirik. Seperti orang mendengar lagu2 la kan..mesti cari liriknya~

Em. In case pembaca nak mencari lirik ini juga, boleh cari tajuk berikut:

غزة بيوم الإنتصار
القسامي
الرعب غزة recommended: Klik sini - http://www.youtube.com/watch?v=T5gjIJvkQyQ
dan satu lagi nasheed saya tatau tajuknya =)

i wonder who out there has the same interest as me? boleh share nasheed nnt..

t.care everyone..

wassalam

6 komentar:

Ummi Hanie 12:09 PG  

Salam ,

Lama xjenguk blog ni .
obses nasyid Arab ? sy pun suke tp belum tahap obses kut ;) .
skrg saya sgt meminati Sami Yusuff tp nasyid beliau xrancak sgt , byk yg slow..dan suaranya xgarau ..hehe
the latest one sy sukakan "Asma Allah" .. sdg berkumandang di blog sy ..
sekian dulu perkongsian pendapat dr sy ..

HambaAllah Yang Memakmurkan 1:15 PG  

haa..apa kaba kak hanie? anak2 sihat ka?

hehe..sami yusuff pun best juga~ lagu Asma' Allah mmg tak rancak..mendamaikan, best. Tapi ade je nasyid Sami Yusuf rancak dalam album terbaru nih..which i like most is He Is There...tapi masih tercari2 lirik dia nih utk sape sbb menkonfiuskan sket.

Anyway, thanx for dropin by..

kahfi8 5:42 PTG  

oh.. sami yusuf.. best gak!!

p/s- klu nasyid 'islamii yaa quds' dlm shoutul harokah, anta suke?

HambaAllah Yang Memakmurkan 10:41 PG  

to kahfi8: ana suka je islamii ya quds tapi bukan nyanyian SH. Ana suke versi yg dinyanyikan oleh penyanyi asalnya. tapi nasheed Islamii ya Quds tu dah lamaaaaa sangat. sejak ana sekolah menengah lagi agaknye lagu tuh dah ana dengar..

kahfi8 4:58 PTG  

ohh..

yg asalnye sape nyanyi? ana baru tau..

Mus Umairi 1:34 PG  

Mmm ader nasyid palestin yg besh nie.. bahasa arab tp artis melayu.. da pernah dengar kot.. Amrullah.. tp besh arr nasyid nie.. nway thanks sbb rekomen aku Maher Zain.. nice..

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP