Isnin, Jun 30, 2008

percaya pd Rasulullah

Bismillah.

Masa tgh drive smalam, IKIM pasang lagu Hijrah by Nowseeheart. Ade part lirik dia yg menyebabkan hati btul2 tersenth which is:

Mereka tak punya apa
Harta sanak saudara
Tetapi mereka percaya
Hanya janji Rasulnya

Memang sangat touching le plak bile dengar lagu yg dah jarang2 dengar ni dan hayati lirik balik.
Bile terbayang balik mcm mane para sahabat Rasulullah waktu hijrah tu sanggup tinggalkan family n harta diaorg..pastu tpaksa berhijrah plak. Memang kalo nak fikirkan, macam kita la..tetibe ade one guy ni kata "ok..marilah kita keluar dari Malaysia. Tinggalkan semua harta2 dan keluarga yg ada. Bawak pakaian yg perlu je. InsyaAllah ada ganjaran pahala yg besar". Woh. Fikir 2-3 kali gakla kan nak buat ke tak?

Tapi keyakinan para sahabat ni memang mengaggumkan la. Yang kaya sanggup tinggalkan harta mereka semata2 mencintai Allah & Rasulnye.

Kita zaman skang ni? Bape ramai yg percaya pada janji Rasul kita dalam hadith2? Kadang2 kita ni pandai je kata "cinta pada Rasul"..tapi bile nak suruh buktikan..susah la pulak kan?

Sedih. Menginsafi diri.

1 komentar:

Khairul Adli Abdullah 4:47 PTG  

Benarlh apa di katakan itu. Nk tunjukkan rasa kasih pd Rasulullah agak susah. Yg paling mudah selawat. So marilh kita berbnykkan selawat padaNya. InsyaAllah akan mndpt syafaat.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP