Selasa, Ogos 08, 2006

Islam diambang bahaya..

Berikut ialah artikel yang diterjemah dari laman web sebuah gerakan Kristian di Australia menceritakan orang-orang Melayu yang murtad.

Wanita Islam yang berkongsi rahsia cinta
Disiarkan pada 28/06/2006
http://www.sydneyanglicans.net/southerncross/articles/muslim
_women_who_share_a_secret_love/

Islam, bukan seperti budaya Barat yang tertumpu kepada kebebasan seks, yang membentuk realiti harian satu pertiga dunia penganut Anglican. Wanita Melayu yang masuk Kristian terpaksa hidup dalam dua alam. KATRIN ARNHOLZ menemuramah salah seoarang daripada mereka.

Dibawah gambar Kamariah (bukan nama sebenar) pada kad pengenalannya dinyatakan bangsa. Dibawahnya jantina, dan pada kiri ditulis : Islam. Akan tetapi wanita berusia 28 tahun ini yang memakai cermin mata bersegi dengan senyuman lebar adalah seorang Kristian. Dia datang dari kumpulan bangsa yang terbesar di Malaysia – iaitu Melayu. Mengikut perangkaan rasmi, bangsa Melayu terdiri dari 65% penduduk. Di Malaysia, menurut Kamariah, seorang Melayu adalah Islam menurut definisi. “Seorang Melayu ialah Islam. Noktah,” katanya. Sedikit yang berani tampil ke tengah masyarakat jika mereka masuk Kristian.

Seorang lelaki yang mengisytiharkan secara terbuka keluar Islam ialah pelayar terkenal, Azhar Mansor, pada tahun 1999 telah mengelilingi dunia dalam tempoh 190 hari dengan bantuan satu enjin. Tiang utama layarnya patah di Tanjung Pengharapan (Cape Horn). Walaubagaimanapun dia berjaya sampai ke Kepulauan Faulkland untuk membaiki layarnya. Apa yang berlaku antara tanjung dan kepulauan tersebut adalah spekulasi. Di internet ramai orang Islam tertanya-tanya samada Mansor – yang tidak lagi menetap di Malaysia – benar-benar keluar dari Islam. Dan banyak juga perbincangan di kalangan orang Kristian. Menurut versi cerita Kamariah, Mansor hampir lemas di laut, diselamatkan oleh ikan lumba-lumba, dan kemudian muncul Jesus.

Lina Joy tidak bermaksud untuk menjadi terkenal apabila dia meminta secara rasmi untuk keluar Islam pada tahun 2001. Dia berjaya menukar namanya dari Azlina Jailani ke Lina Joy, akan tetapi Jabatan Pendaftaran Negara menolak untuk membuang perkataan ‘Islam’ pada kad pengenalannya. Keputusan tersebut, bukannya tanggungjawab jabatan kerajaan berkenaan, tetapi diputuskan oleh Mahkamah Syariah – mahkamah di Malaysia yang mengawasi umat Islam mematuhi ajaran Islam. Apa yang tidak menyebelahi Lina Joy ialah apabila hakim berkata , ‘ Memandangkan plaintif seorang Melayu, dia terikat kepada perundangan Islam sehinggalah dia mati’.

Dia telah banyak kali merayu keputusan tersebut, dan rayuannya yang terkini akan didengari di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Selepas itu barulah akan ditentukan samada Mahkamah Syariah mempunyai kuasa perundangan terhadap mereka yang ingin keluar dari Islam. Artikel 11 (dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia) menjanjikan kebebasan beragama. “Benar untuk agama lain tetapi tidak untuk orang Islam yang ingin keluar dari Islam”. Kata Kamariah lagi.

Dia dan Natasha (bukan nama sebenar) berusia 34 tahun adalah satu-satunya orang Melayu yang berada di gereja antarabangsa. “ Ramai orang Melayu Kristian menyembunyikan diri dan berjumpa secara rahsia”, menurut Kamariah. Mereka masih lagi didaftarkan sebagai orang Islam. Dalam masa dua bulan, Kamariah akan memulakan perrniagaan pengurusan perkahwinan. Tetapi dia ingin meluaskan lagi perniagaannya : ianya termasuk khidmat pra-perkahwinan percuma. Khidmat nasihat perkahwinan tersebut berlandaskan prinsip-prinsip dalam Bible. Kamariah telah mengadakan perundingan dengan pihak berkuasa yang berkaitan – dan ianya telah diluluskan.

Kad pengenalan orang Islam yang keluar Islam menjadi masalah bila mereka hendak berkahwin, kerana menurut hukum Islam, hanya seorang Islam boleh berkahwin orang Islam yang lain.

“Hanya satu cara untuk kahwin secara sah, iaitu mengahwini seorang Melayu Kristian lain yang atas kertas masih lagi seorang Islam”, menurut wanita muda tadi. “Akan tetapi anak-anak kami akan menjadi orang Islam diatas kertas, dan anak mereka seterusnya, dan kitaran ini tidak akan terhenti. Tetapi jika kita ingin menukar kad pengenalan, ianya tidak akan berlaku tanpa masalah.” Mahkamah Syariah boleh membuat keputusan untuk memenjarakan saya”, kata Kamariah. Oleh itu dia tidak lagi berfikir sekarang untuk berkahwin atau menukar kad pengenalannya, dan dia hidup – seperti kebanyakan yang belum berkahwin di Malaysia – bersama-sama ibu bapanya yang Islam. Mereka tidak tahu anak mereka seorang Kristian. “Di sini saya harus berhati-hati dengan siapa saya bercakap”, menurut Kamariah. “Ada orang Melayu yang toleran tetapi yang lain tidak ragu-ragu lagi akan menghadapkan saya ke Mahkamah Syariah. Jika mereka tidak melaporkannya, kemudian mereka akan berfikir mereka bersubahat untuk melindungi saya – dan itu adalah tidak baik dalam Islam.”

Kamariah masuk Kristian dalam tahun 2000 selepas dua tahun menjalinkan hubungan dengan seorang Cina Kristian. “Saya sentiasa iri hati, dia mempunyai hubungan dengan Tuhan dia. Tuhan saya adalah jauh, tidak boleh dicapai,” katanya lagi. “Doa dia dijawab. Doa saya tidak.” Jadi Kamariah pada satu hari menyerahkan dirinya kepada Jesus. Sejak itu banyak telah berubah. Walaupun dia tidak bercakap mengenai Kristian dengan ibu bapanya, dia bersembahyang di rumah. “Tiba-tiba emak saya menanggalkan hiasan ayat Quran daripada dinding dan menggantung gambar bunga”, katanya riang. Satu hari, dia berharap, dia tidak perlu lagi menyembunyikan kepercayaannya. “Saya harap lebih ramai Melayu Kristian akan keluar ke tengah masyarakat dan pergi ke gereja dan berjumpa secara terbuka. Itu akan menjadi satu kejayaan dalam masyarakat kita.”

Copy pasted from: http://waghih.blogspot.com/
(a good blog to surf)
________________________________________________

Dikala orang Melayu kita nih dok murtad, orang kristian di barat berbondong2 masuk Islam kerana melihat keindahan Islam. Ape nak jadi ngan bangsa kita nih?? Macam kata Dr. Danial, "Matahari akan terbit dari barat boleh membawa kpd 2 maksud, satunya dari segi fizikal iaitu hari akhirat nanti matahari akan terbit dari barat..satu lagi boleh diertikan cahaya yang terbit dari barat..iaitu cahaya Islam dari Barat. Tak mustahil orang2 Barat akan masuk Islam dan memenangkan Islam nanti". Waktu aku dengar Dr. Danial cakap camtu...hampir keluar air mata dari biji mata aku nih kerana terasanya aku bahawa aku bukan dikalangan orang yang akan memenangkan Islam. Korang rasa yakin ke korang akan menjadi salah seorang yang akan memenangkan Islam satu hari? Jangan bile Islam dah naik dan sampai kemuncak kemenangan seperti yg Allah janjikan..time tu kita dari golongan2 yg tak pernah endah kan Islam. Bila Islam dan menang baru kelam kabut kata "eh..aku solat jugak dulu..aku tak menangkan Islam ker?".

Sesungguhnya kemenangan Islam bukan dengan ibadah yg kita buat untuk diri kita sendiri je..takyah la nak zikir beribu2 kali sehari, solat sunat byk2 kalau tak reti nak mengajak kepada ma'ruf dan mencegah yang mungkar. Dok berapi sangat buat amalan sunat sampai bende2 yg fardhu ain iaitu berdakwah pada orang diabaikan...lantas jadi bende2 cmnila..murtad la.

Aku nak tegaskan kat sini..WAHAI KAUM HAWA/WANITA/PEREMPUAN/KAKAK2.. tolonglah berhati2...anda menjadi sasaran utama gerakkan memurtadkan orang Islam nih. Dengan cinta...memang boleh terjadi apa sahaja. Skarang ni kalo dengan cinta..boleh gadaikan maruah..apetah lagi dengan cinta boleh gadaikan agama dan prinsip diri. Fikir2kan!!!

6 komentar:

andre 12:30 PTG  

anda jangan hanya mencaripembenaran sendiri, mana data ilmiah yang anda miliki bahwa orang kristen di barat banyak yang masuk islam???????yang anda harus tahu bahwa komunitas islam di barat sebagian besar adalah kaum imigran dari negara islam yang dinegara asalnya tidak mempunyai kehidupan yang layak. justru wajah islam dibarat itu yang megerikan. tetapi mereka juga tidak bisa disalahkan karena memang kekerasan yang mengatasnamakan islam sering terjadi.yang perlu anda tahu bahwa agama kristen masih punya pengaruh diamerika dan segera akan terjadi di asia dan afrika karena pertumbuhan umatnya yang fantastis.lagi pula kok anda yang sibuk orang mau pindah agama .bukan kah hubungan dengan Sang Khalik itu bersifat pribadi. kalau orang mau pindah kristen karena ia merasa bahwa disitulah ia mendapatkan kebenaran ya sudah biarkan saja. toh nanti kita masing-masing yang mempertanggung jawabkan segalanya kepada Tuhan. so tolong hargai kebebasan orang untuk memeluk agama sesuai dengan keinginannya . karena dalam menjalankan nya tidak boleh dengan keterpaksaan tetapi dengan kerelaan hati. Umat islam di malaysia harus mempunyai kebesaran hati untuk menerima perbedaan. Ini bukan bukan abad pertenganhan lagi bung!!!!!!!!Tuhan Berkati Kita Semua

andre 12:30 PTG  

anda jangan hanya mencaripembenaran sendiri, mana data ilmiah yang anda miliki bahwa orang kristen di barat banyak yang masuk islam???????yang anda harus tahu bahwa komunitas islam di barat sebagian besar adalah kaum imigran dari negara islam yang dinegara asalnya tidak mempunyai kehidupan yang layak. justru wajah islam dibarat itu yang megerikan. tetapi mereka juga tidak bisa disalahkan karena memang kekerasan yang mengatasnamakan islam sering terjadi.yang perlu anda tahu bahwa agama kristen masih punya pengaruh diamerika dan segera akan terjadi di asia dan afrika karena pertumbuhan umatnya yang fantastis.lagi pula kok anda yang sibuk orang mau pindah agama .bukan kah hubungan dengan Sang Khalik itu bersifat pribadi. kalau orang mau pindah kristen karena ia merasa bahwa disitulah ia mendapatkan kebenaran ya sudah biarkan saja. toh nanti kita masing-masing yang mempertanggung jawabkan segalanya kepada Tuhan. so tolong hargai kebebasan orang untuk memeluk agama sesuai dengan keinginannya . karena dalam menjalankan nya tidak boleh dengan keterpaksaan tetapi dengan kerelaan hati. Umat islam di malaysia harus mempunyai kebesaran hati untuk menerima perbedaan. Ini bukan bukan abad pertenganhan lagi bung!!!!!!!!Tuhan Berkati Kita Semua

andre 12:30 PTG  

anda jangan hanya mencaripembenaran sendiri, mana data ilmiah yang anda miliki bahwa orang kristen di barat banyak yang masuk islam???????yang anda harus tahu bahwa komunitas islam di barat sebagian besar adalah kaum imigran dari negara islam yang dinegara asalnya tidak mempunyai kehidupan yang layak. justru wajah islam dibarat itu yang megerikan. tetapi mereka juga tidak bisa disalahkan karena memang kekerasan yang mengatasnamakan islam sering terjadi.yang perlu anda tahu bahwa agama kristen masih punya pengaruh diamerika dan segera akan terjadi di asia dan afrika karena pertumbuhan umatnya yang fantastis.lagi pula kok anda yang sibuk orang mau pindah agama .bukan kah hubungan dengan Sang Khalik itu bersifat pribadi. kalau orang mau pindah kristen karena ia merasa bahwa disitulah ia mendapatkan kebenaran ya sudah biarkan saja. toh nanti kita masing-masing yang mempertanggung jawabkan segalanya kepada Tuhan. so tolong hargai kebebasan orang untuk memeluk agama sesuai dengan keinginannya . karena dalam menjalankan nya tidak boleh dengan keterpaksaan tetapi dengan kerelaan hati. Umat islam di malaysia harus mempunyai kebesaran hati untuk menerima perbedaan. Ini bukan bukan abad pertenganhan lagi bung!!!!!!!!Tuhan Berkati Kita Semua

andre 12:30 PTG  

anda jangan hanya mencaripembenaran sendiri, mana data ilmiah yang anda miliki bahwa orang kristen di barat banyak yang masuk islam???????yang anda harus tahu bahwa komunitas islam di barat sebagian besar adalah kaum imigran dari negara islam yang dinegara asalnya tidak mempunyai kehidupan yang layak. justru wajah islam dibarat itu yang megerikan. tetapi mereka juga tidak bisa disalahkan karena memang kekerasan yang mengatasnamakan islam sering terjadi.yang perlu anda tahu bahwa agama kristen masih punya pengaruh diamerika dan segera akan terjadi di asia dan afrika karena pertumbuhan umatnya yang fantastis.lagi pula kok anda yang sibuk orang mau pindah agama .bukan kah hubungan dengan Sang Khalik itu bersifat pribadi. kalau orang mau pindah kristen karena ia merasa bahwa disitulah ia mendapatkan kebenaran ya sudah biarkan saja. toh nanti kita masing-masing yang mempertanggung jawabkan segalanya kepada Tuhan. so tolong hargai kebebasan orang untuk memeluk agama sesuai dengan keinginannya . karena dalam menjalankan nya tidak boleh dengan keterpaksaan tetapi dengan kerelaan hati. Umat islam di malaysia harus mempunyai kebesaran hati untuk menerima perbedaan. Ini bukan bukan abad pertenganhan lagi bung!!!!!!!!Tuhan Berkati Kita Semua

andre 12:30 PTG  

anda jangan hanya mencaripembenaran sendiri, mana data ilmiah yang anda miliki bahwa orang kristen di barat banyak yang masuk islam???????yang anda harus tahu bahwa komunitas islam di barat sebagian besar adalah kaum imigran dari negara islam yang dinegara asalnya tidak mempunyai kehidupan yang layak. justru wajah islam dibarat itu yang megerikan. tetapi mereka juga tidak bisa disalahkan karena memang kekerasan yang mengatasnamakan islam sering terjadi.yang perlu anda tahu bahwa agama kristen masih punya pengaruh diamerika dan segera akan terjadi di asia dan afrika karena pertumbuhan umatnya yang fantastis.lagi pula kok anda yang sibuk orang mau pindah agama .bukan kah hubungan dengan Sang Khalik itu bersifat pribadi. kalau orang mau pindah kristen karena ia merasa bahwa disitulah ia mendapatkan kebenaran ya sudah biarkan saja. toh nanti kita masing-masing yang mempertanggung jawabkan segalanya kepada Tuhan. so tolong hargai kebebasan orang untuk memeluk agama sesuai dengan keinginannya . karena dalam menjalankan nya tidak boleh dengan keterpaksaan tetapi dengan kerelaan hati. Umat islam di malaysia harus mempunyai kebesaran hati untuk menerima perbedaan. Ini bukan bukan abad pertenganhan lagi bung!!!!!!!!Tuhan Berkati Kita Semua

andre 12:30 PTG  

anda jangan hanya mencaripembenaran sendiri, mana data ilmiah yang anda miliki bahwa orang kristen di barat banyak yang masuk islam???????yang anda harus tahu bahwa komunitas islam di barat sebagian besar adalah kaum imigran dari negara islam yang dinegara asalnya tidak mempunyai kehidupan yang layak. justru wajah islam dibarat itu yang megerikan. tetapi mereka juga tidak bisa disalahkan karena memang kekerasan yang mengatasnamakan islam sering terjadi.yang perlu anda tahu bahwa agama kristen masih punya pengaruh diamerika dan segera akan terjadi di asia dan afrika karena pertumbuhan umatnya yang fantastis.lagi pula kok anda yang sibuk orang mau pindah agama .bukan kah hubungan dengan Sang Khalik itu bersifat pribadi. kalau orang mau pindah kristen karena ia merasa bahwa disitulah ia mendapatkan kebenaran ya sudah biarkan saja. toh nanti kita masing-masing yang mempertanggung jawabkan segalanya kepada Tuhan. so tolong hargai kebebasan orang untuk memeluk agama sesuai dengan keinginannya . karena dalam menjalankan nya tidak boleh dengan keterpaksaan tetapi dengan kerelaan hati. Umat islam di malaysia harus mempunyai kebesaran hati untuk menerima perbedaan. Ini bukan bukan abad pertenganhan lagi bung!!!!!!!!Tuhan Berkati Kita Semua

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP